Lucia, 3 månader och separationsångest

Nu var det ett tag sedan igen. Skyller som vanligt på tidsbristen. Denna gång även på lusten, som verkar ha försvunnit för det mesta faktiskt. Förra veckan fick jag någon mini-livskris och ifrågasatte mitt yrkesval. Jag älskar att plugga och jag tycker att förskoledidaktik är jätteintressant men efter 5 veckors (4 veckor då) praktik så vet jag inte längre. Jag tänker absolut plugga klart men jag vet inte om jag kommer göra hela utbildningen på 3,5 år som den är, utan kanske lite längre. Men nu när jag vet att imorgon är min sista dag på förskolan så känns det lite sorligt. Jag tror att det imorgon kommer vara barnen som får torka mina tårar och trösta mig när jag går därifrån. Separatioinsångest + lättnad = svårt och konstigt. Kanske är det så att jag bara behöver en liten paus och hitta tillbaka till det roliga igen.
 
Från en sak till en annan; Lucia idag, den 13 december närmare bestämt. Den 13:e betyder månadsdag för mig och min älskling och december betyder tre månader. Det ska vi fira i helgen med middag, luciatåg, föreställning med mina barn och julbord med min familj ♥ Helgen som jag har längtat efter sen oktober är äntligen här.

Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0