3. Ett fint idrottsminne

Oj va svårt! Jag skulle kunna säga alla gånger det går extra bra på gymmet när man gör ett PB eller orkar mer än man är van att göra. Som när jag tog 167 kg i benpress eller bara sprang och sprang på bandet och helt plötsligt hade sprungit 1 mil. Men det känns inte som att något av det skulle bara ett fint idrottsminne, mer något som får mig mer motiverad. Så ett av mina finaste drottsminnen är nog från förra sommaren när jag och isabelle körde Eriksdalstrisset, haha.

För det första var vi så jävla bakis så det fanns inte och för det andra så hade vi ingen aning om vad vi gav oss in på. Vi hade köpt världens finaste likadana rosa t-shirts med en missbildad jävla fågel på. Varför vet jag inte, haha. I alla fall så började allt med att vi kom dit hela slitna och bara satt och skrattade medans vi väntade på att allt skulle börja. Då kommer det in en kille (superseriös) med skor som såg ut som vantar, typ ankfötter, och där var vi körda. Kunde inte sluta skratta. Hela grejen gick ut på att simma 500 meter, köra ett 75 minuters spinningpass och sen springa runt årstaviken (7,5 km) och det gjorde vi, med bravur. Jag satte dessutom nytt PB och sprang på 37 minuter. Vet inte vad som hände, så snabbt har jag aldrig sprungit, bakis och grejer.

Det var en fin dag och när jag kom hem efter det där powernapade jag i 4 timmar. Vi hade sjukt roligt och jag kan lätt tänka mig att göra om det. Dessutom bevisade jag för mig själv att man klarar mycket mycket mer än man tror!


Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0