Läs om ni orkar

Vem är jag? Jag är jag. Sofia Hökby eller Sofia Lundgren om man nu hellre vill det. Jag fyller 20 om ett halvår, något som jag både ser fram mot och som jag väljer att inte tänka på. Det är, för mig, det stora klivet in i vuxenvärlden. Jag har tagit studenten och har just nu många olika jobb. Jag jobbar på teatern som teaterlärarassistent (och snart teaterlärare), jag jobbar som barnflicka och jag jobbar ibland extra på mina gamla jobb Tacobar och Office Management. Jag pluggar dessutom upp ett betyg på komvux och tränar som en idiot. Jag tränar 5-6 dagar i veckan, styrketräning och kondition. Min dröm är att en dag tävla i bodyfitness, något som många av er aldrig kommer förstå varför.

Mina syskon flyttade hemifrån tidigt och jag själv blev ett skilsmässobarn när jag var 12 år. Jag har sedan dess bott ensam med mamma och har därför blivit väldigt bortskämd (dock inte i mitt beteende). Jag skrattar åt allt och pratar såfort jag får chansen. Jag älskar att vara social och att umgås med människor, att träffa nytt folk och att bli inspirerad av andra är det bästa jag vet. Jag är kär i kärleken och har varit förälskad en gång. Det var den bästa tiden i mitt liv. Jag har högra krav på hur en kille ska vara, både när det gäller utseende och personlighet. I min dröm ska vi matcha varandra. Med stil, åsikter och intressen. Vi ska vara sådär perfekta som i amerikanska fillmer. Kanske är det därför jag är singel? Men på något sätt så gillar jag friheten man får av att vara singel och tanken på att någon annan ska ta den ifrån mig skrämmer mig. Samtidigt så vet jag att den dagen jag träffar mannen i mitt liv så kommer han vara just det, mitt liv. För så tror jag att det är, det finns någon för alls. Till och med för kräsna lilla jag.

Jag tänker alldeles för mycket och kan bli extremt känslig. Dock så är jag stark utåt. Jag har varit med om så mycket så jag har lovat mig själv att aldrig någonsin ta skit från någon igen. Men det hindrar mig inte från att bli känslig när det kommer till mig själv. Jag gråter mycket men det betyder inte alltid att jag är ledsen, det har blivit ett sätt för mig att släppa ut mina känslor. Jag älskar musik och har kommit på att man kan relatera något i sitt liv till nästan alla låtar som finns. Så på min spotify finns det musik för alla sinnesstämningar. Jag blir också arg väldigt lätt men är duktig på att säga förlåt till dem som råkat hamna i vägen. Jag älskar mina vänner mer än något annat och jag är väldigt noga med att ta hand om alla och visa att jag finns här för alla jag älskar. Det borde alla vara, för vänner och familj är det viktigaste vi har.

Jag älskar att shoppa. Jag känner mig som mest hel efter en shoppingdag. Känslan man får när man hittar ett sånt där "jag måste ha-plagg" och man provar det och det sitter perfekt, den känslan är nästan den bästa jag vet. Känslan av att man är fin och känner sig snygg. Till alla mina kläder har jag en walk in closet som är det bästa som hänt mig. Där inne hänger alla mina kläder i färgordning och alla skor står sorterade efter hur höga klackarna är. Det kanske låter patetiskt med om man har en walk in closet så är det ett måste. Min dröm vore att ta med den den dagen jag flyttar hemifrån. Jag älskar rosa. Min mobil är rosa, min iPod är rosa, min kamera är rosa, mina nycklar är rosa och mina naglar är oftast rosa. Det är jag. 

Jag hatar när människor säger sådant de inte har en aning om och när de tror att de känner en fast de egentligen inte har någon aning. Jag har några hemligheter som jag bara berättat för mina absolut närmsta vänner, och när jag får höra av någon random att de vet något om mig som inte är sant blir jag skitarg. Det beror på att jag är så trött på fördommar och människor som är så lata att de inte ens orkar skaffa sig en egen uppfattning. Jag är dessutom trött på allt som har med skuldkänslor att göra, som att man t.ex ska tänka på barnen i afrika. Man ska vara tacksam för ALLT man har och man ska leva i nuet.

Jag är väldigt glad och omtänksam. Jag bryr mig om andra människor och jag älskar att se mina vänner glada. Jag är bra på att lyssna och ge goda råd, men samtidigt ärlig och rakt på. Det är viktigt att vara stark samtidigt som man är kärleksfull. Strenght makes legends!


Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0