♥ Dag 9 – Min tro

Jag har alltid trott på Gud. Jag vet att Gud finns och jag har en klar bild av honom. För mig har Gud alltid varit en 'honom'. När jag var liten var jag rädd för det mesta och jag gömde mig alltid bakom pappa när det var något. Pappa har varit min beskyddare sen den dagen jag föddes, likaså min bror. Därför tror jag att jag ser min Gud som en 'honom' eftersom männen i mitt liv alltid har skyddat och räddat mig. Från allt. Jag gick på kyrkis när jag var liten och var nog den enda som inte konfirmerade mig pga presenterna. Jag får en speciell känsla varje gång jag går in i en kyrka.

Jag är inte religös någonstans. De enda gånger jag har varit i kyrkan de senaste 5 åren har varit på dop bröllop eller begravningar. Jag tror inte på det som står i bibeln. Jag tror inte ens att Jesus fanns. Jag ser julen som ett tillfälle att äta och få julklappar. Inget annat. Jag ser påsken som ett skäl att äta påskägg. Inget annat. Men jag tror på Gud. Och Änglar.

Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0