♥ Dag 8 – Ett ögonblick

Oj svårt! Jag har hur många speciella ögonblick som helst. Men jag väljer nog ett bra, som ingen kan bli ledsen över att jag berättar. Vintern -06. Jag skulle precis börja min sista termin i sjöbergska. Allt var skit. Det gick dåligt i skolan, familjen var kaos, alla var arga, mina ätstörningar var värre än någonsin. Jag var ett vrak. Orkade ingenting, ville ingenting och kunde ingenting. Jag gick till psykolog efter psykolog, läkare efter läkare, sjukgymnast, dietist, och utredningar hit & dit. 16 år. Ett vrak. En eftermiddag efter skolan låg jag i mammas säng i Kallhäll där vi bodde då. Vi pratade om samma sak som alltid, mig och hur vi skulle göra för att jag någonsin skulle må bra igen. Hon bad mig vänta i hennes rum och gick och hämtade något. Hon kom tillbaka med en present till mig. Jag öpnnade och hittade 2 biljetter till Ao Nang i Thailand. Thailand, som var mitt drömresemål. Det var det bästa som kunde ha hända just då. Jag räknade dagar och tillslut även timmar. Vi åkte våren -07 och var borta 2 veckor. Dom 2 veckorna i Thailand med mamma vände mitt liv upp & ner. Till det som var rätt. När vi kom hem var jag redo att ta tag i mig själv och mitt liv. Jag tror fortfarande att det var den resan som räddade mitt liv!

Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0