♥ Dag 15 – Mina drömmar.

Nummer 14 var "Det här hade jag på mig idag" och det har jag redan skrivit en gång så vi hoppar till 15 istället.

Mina drömmar. Jag har så många drömmar. Jag har så mycket jag vill bli och jobba som och så mycket jag vill hinna göra. Min största dröm är att bli skådespelare. Först vill jag äsa manus efter manus, analysera karaktärer, få bra roller, spela teater och sjunga. På avancerad nivå. Så att jag sedan kan stå på stora scener inför fullsatt publik. Få applåder och jubel. Jag får rysningar bara jag tänker på det. Jag vill bli brandman och hjälpa människor. Göra stora insattser och rädda liv. Precis som mamma. Men inget av det kommer gå. Skådespelardrömmen är bara en dröm och jag är för liten för att bli brandman.

Men jag har fler, realistiska drömmar som är lika stora. Jag vill jobba med barn. Som det ser ut nu vill jag bli förskolelärare och lära små barn massa saker. Jag vill bli riktig lärare på Mini och få lära teaterbarnen ännu mer. Jag vill ha en fin och snäll man och barn. Först ett, sen ett till och efter några år ett till. Minst tre. Att resa och se världen vill jag också göra, men inte nu. Det vill jag göra med min familj och mina barn. Min största dröm är att leva ett liv grundat på kärlek.

Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0