♥ Dag 11 – Mina syskon

Mina fina syskon!

Erica
Erica, min fina storasyster. Hon är född i juli 1981, alltså nästan exakt 10 år äldre än mig. Hon var den första som tvättade mig på BB och jag har hört att hon sa att jag var hennes bebis. Hon var alltid mitt självklara val efter mamma när jag var liten och tog hand om mig hela tiden. Erica och hennes tjejkompisar var alltid barnvakt till mig när mamma och pappa jobbade. Hon hämtade mig med moppe på lekis fast hon inte fick, vi åt nudlar till middag och chips på vardagar. Hon brukade muta mig med 20 kr om jag gick och handlade godis till henne. Hon flyttade hemifrån när jag var 10-11 år. Hon gick någon konstig linje på UBG och jobbade på ICA undet gymnasiet. Någon gång jobbade hon på dagis också tror jag. När mamma och pappa skilldes tog Erica mer hand om mig än om sig själv och jag brukar säga att det var hon som räddade mig. Hade hon inte tagit hand om mig då så hade ingen gjort det. Min bästa och enda storasyster. Idag har hon 2 barn. Ludvig 5 år & Lea 2 år. Världens finaste. Hon jobbar som projektledare på Office Managament och imorgon flyttar hon till sitt eget hus ute på landet. Jag älskar henne mer än vad ord kan beskriva.






Douglas
Douglas, världens bästa storebror. För mig är han Dogge. Dogge föddes 11 februari 1984 och han är 7 år äldre än mig. När jag låg i magen sa att om jag blev en tjej så skulle han flytta hemifrån. Så blev det inte. När jag blev lite äldre så bråkade vi mest han och jag. Han älskade och reta mig och det slutade alltid med att jag grät och att han skrattade. Han brukade säga åt mig att gå och leka på motorvägen. När jag började sexårs i kolarängen så hade han precis slutat 6an. Alla viste vem han var och jag älskade det. Hellre ökänd än okänd. Även om han älskade att reta mig, så var det ingen annan som fick göra det. Han skyddade mig allti. Han var precis som en storebror ska vara. Han var kanske inte lika possitiv till att vara barnvakt till mig som Erica var, men när han väl var det så hade vi det bäst. Han gick hotel & restaurang på gymnasiet och är fortfarande kock. Han har jobbat på b.la. Riche och Gondolen och nu på Undici. Han har världens finaste son, Sandor som är 1 år. Sandor är så lik Dogge så det är läskigt. Varje gång jag ser Dogge med Sandor så blir jag stolt, världens bästa bror har blivit världens bästa pappa. Jag älskar min storebror så mycket att jag blir tårögd bara jag tänker på det. Och jag hoppas han förstår det.




Det finns inget jag inte skulle göra för mina syskon. De är världens bästa ♥


Kärlek
Postat av: Sanna

Va fint du har skrivit! Massa kärlek!



Tröjan kommer ifrån ( med risk för att låta alldeles för gammal) från DM mode! En tant butik! Haha! 500 kr kostar den men den är hur fin som helst!

2010-12-16 @ 01:17:14
URL: http://thesanny.blogg.se/
Postat av: Erica

Älskar dig stumpan!

2010-12-16 @ 15:25:23

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0