Lär känna mig

10 saker om mig du kanske inte visste

*
Jag är en väldigt social människa - Jag tycker inte alls om att vara själv, utan måste nästan hela tiden ha någon att prata med.

* Jag har alltid massa energi - Jag har alltid "spring i benen" och har svårt att sitta still. Det brukar leda till att jag ofta hör "du är ju överallt!".



* Jag måste ha världens bästa familj - Jag har en familj som alltid ställer upp, vad det än gäller. Mina syskon är guld värda och jag kan inte ens förklara hur mycket mina syskonbarn betyder för mig. Min mamma är den jag älskar mest i hela världen och min pappa finns alltid där.

* Jag har förändrats - Sen i somras när allt hände har jag blivit en annan människa. Sedan jag träffade A har jag blivit en annan människa som många tycker förändrats till den sämre. Jag tycker istället att jag blivit en bättre människa eftersom jag numera är nöjd med mig själv.

* Jag är gluten- och laktosintollerant - Kanske inte sådär jätteintressant information men så är det i alla fall. Ett samhällshandikap många inte tar hänsyn till. Det betyder att jag inte tål något med vete, havre, råg, korn, malt eller komjölk i. Jag kan alltså inte äta vanligt bröd, pasta, kakor, bullar, cous-cous, bulgur, mjölk, yoghurt, fil, grädde, creamfraish, gräddfil eller choklad. Jag tål heller inte öl, vilket inte alltid är så lätt att kontrollera att man får i sig. Äter jag något med laktos i får jag väldigt ont i magen, äter jag något med gluten i blir jag sjuk. Äter jag gluten under en längre tid blir jag tillslut undernärd.



* Jag har haft anorexi - När jag va liten va jag överviktig och när jag va 12 och bestämde mig för att gå ner i vikt gick det alldeles för långt. Fick till en början ätstörningar som utväcklades till anorexi. Va sjuk i drygt 2 år och har sakta men säkert tillfrisknat. Om det är något jag tycker ska utrotas från jordens yta är det komplex. Efter att fått anorexi vid 13 års ålder vet jag vad jag pratar om...

* Jag har världens bästa jobb - Taco Bar i Kungshallen. Har världens bästa kollegor som alltid ställer upp såfort det är något. Ett exempel på det är hur dom löste allt när jag va sjuk i lördags och skulle jobbat och igår när jag fick gå hem från jobbet pga att jag fortfarande inte blivit frisk. Dom är världens bästa kollegor helt enkelt!



* Jag har en tendens till att alltid känna mig blek - Solariöarna gör sitt men jag känner mig alltid blek, vilket leder till att jag alltid vill sola mer, vilket i sin tur leder till att jag bler pank.

* Blondinbella och min syster är mina förebilder

* Jag vet precis vad jag vill göra med min kropp -
Jag har navelpiercing nu. Vill pierca tungan och skaffa tatueringar. Tre oifyllda stjärnor på höften/troskanten och mitt personnummer, förnamn eller efternamn något som kännetecknar mig eller min familj.




Kärlek
Postat av: Elli

Just fan det är ju typ vete i öl. Tack för dagens lärdom shorty!

2009-01-06 @ 17:15:39
URL: http://ienannandelav.blogg.se/
Postat av: Emelie

Som personen ovanfor mig sa: Just fan det ar ju typ vete i ol. jobbigt att vara gluten och laktosintolerant.

2009-01-09 @ 15:30:38
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0