Try to walk like me?

Jag är nästan arg på riktigt nu för jag blir så trött på människor. Min klädsel idag va inte alls något att förvånas över - strumpbyxor, vit lång tröja och en svart midjejacka med skinjacka ovanpå. En liten detalj är dock att mina strumbyxor  inte va helsvarta idag, utan ihåliga. Dom är inte stötande på nått vis men man ser min hud. De innehåller tusen gånger mer tyg än vad genomskinliga gör och för att jämföra med barbent skulle man kunna säg att jag bar burka idag. Och ändå(!) har jag inte gått förbi en enda människa idag som inte glott. Ja glott är precis vad alla gjort idag, inte tittat, utan glott. Snea blickar. Det som stör mig är även att ingen av dessa vågar möta min tillbakagående blick, för jag är inte den som låtsas om ingenting. Jag kände på en gång imorse hur jag verkligen inte orkar bry mig egentligen men förstod också hur svårt det faktiskt är. Jag hade ju inte ens högklackat idag...

Tro mig, jag tänker inte gå tillbaka till varken söta tröjor, knälångt eller mjukiskläder. Den tiden är förbi, jag klär mig precis som jag vill.



Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0