Måndagmorgon

Måndag morgon och klockan är halv sex. Ska gå hemifrån kl ockan sex för att ta bussen och åka till gymmet där jag ska gå på spinning innan skolan. Jag vet att mång undrar hur jag friviligt kan träna på mornarna innan skolan, och framförallt hur jag orkar med spinning då, Dessutom är det måndag idag. Visst är det jättejobbigt att gå upp 5:20 dessa mornar men det handlar i princip bara om att bestämma sig. Det jobbigaste tycker jag är kvällen innan eftersom jag redan då brukat ställa in mig på att det kommer bli jobbigt att kliva upp när klockan ringer.

Om dutycker att träna på morgonen verkar bra är detta något att tänka på;
* Tänk först och främst på att du inte har några alternativ och att det bara är att kliva upp, bestäm dig helt enkelt!
* Det jobbiga i att  träna på morgonen är det mentala. Om inställningen är god och du längtar efter musiken och trycket i träningspasset som väntar dig, blir allt genast mycket roligare.
* Ät frukost! Om det går trögt att få i sig ordentlig frukost vid halv sex så ät något litet eller ta en banan på vägen och ät efteråt. Lär er att frukost är det godaste på hela dagen.
* Det är bara du själv som kan göra det här och det är väldigt skönt att kunna säga att man tränat innan skolan/ så att man är fri att göra vad man vill efter.
* Du får en bra start på dagen och när man väl kommit till passet och ska börja är det fysiskt exakt lika jobbigt att träna på morgonen som på kvällen.


Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0