Då får väll jag skriva "förmiddagsrapport"

Tillskildnad från Bella fick inte jag sova på morgonen eftersom jag har teater på lördagar kl 10 (!)
Inte världens bästa tid kanske men eftersom att det är så roligt så spelar tiden ingen roll längre. Livet är till för att levas!
För att berätta vad jag och pappa gjorde igår; Herregud va bra det var! När jag fyllde år för tre veckor sedan fick jag en värdecheck av far med texten "spökmiddag för två". Det vi gjorde var alltså en historisk vandring i gamla stan med en av (enligt mig) världens bästa och roligaste guider. När han kom gåendes där på Järntorget för att hämta upp sin grupp kommer han iklädd en svart, lång rock, hög svart hatt, en lyckta med levande ljus i och en brun gammal väska. Människan var helt underbar och hur rolig som helst. Han var vår guide i drygt 1,5 timme där han tog gruppen på ca 30 pers runt gamla stan och berättade om stans historia på ett jätteintressant sätt. Historian blandat med spökberättelserna gjorde vandringen till något jag skulle rekomendera alla att göra! Tusen gånger bättre och roligare än att sitta i skolan och lära sig på! Hela grejen avslutades med en tre-rätters middag på Von den Lindiska Valvet i gamla stan där ägarna säger sig vid tre tillfällen sätt drottning Kristina gå omkring på nätterna. Dock visade hon sig inte när vi va där. Grymt bra guidning och väldigt god mat!

Länken till guidningen;
http://www.stockholmghostwalk.se/ 

/Sofia


Kärlek

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0