Vad tar man sig till när dem börjar bli heta?

Mamma berättade nyss att min Erica ringt. Ludvig, min systerson har precis fyllt 3 år och är inne i någon form av trots. Igår vid middasbordet hade han helt plötsligt fått för sig att kasta maten på sin mamma, som stått och lagat mat och serverat barnet. Hans pappa hade blivit skogstokig och tagit Ludvig från bordet, skällt ut honom och kört in honom på sitt rum. Efter ett tag när alla lugnat ner sig hade Lelle, hans pappa, frågat honom om han förstod varför han blivit så arg på Ludvig, varpå barnet svarar; "För att jag inte åt upp min mat.."

Det slutar inte där. De hade också varit på Byvägen där Ludvigs farmor och farfar bor. När han skulle gå på toa och Erica följde med som vanligt säger han helt plötsligt; "Jag vill att du ska gå..". 
Erica  säger; "Vill du att jag ska gå ut från toan? Kan du själv nu?"
Ludvig svarar; "Nej, jag vill att du ska gå ut från Byvägen. Jag vill inte bo med dig, jag vill bo på Byvägen"



Stackars Erica, det är inte lätt..
Jag älskar dig bästa Syster, det vet du!

Kärlek
Postat av: Emelie

Haha 3åringar är så söta i sin trots hahah :D kasnke inte så kul för mamman men ändå :P



Jag ska in till stan vid tolv :D

2008-11-27 @ 20:55:07
URL: http://celebratelife.blogg.se/

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0