det lever människan av, att hon så grundligt kan glömma bort att hon en människa är

Föreläsningen va jättebra
, precis som Thomas alla andra föreläsningar! Det känndes knappast som att vi satt där i tre timmar och lyssnade på hur vidriga människor kan vara. I fyra veckor har vi fått lyssna och sett filmer om andra världskrigen och naztyskland. Det får mig att inse hur drymma och äckliga människor faktiskt är. Vi ska också lämna in en uppsats om det totalitära samhället (dvs. en diktatur). En analytisk jämrörelse mellan Tyskland under andra världskriget och ett annat totalität samhälle. Jag har valt Chile under Pinochets regim. Vi får se hur det går och om jag kommer vara ett nervvrak eller inte efter Apokalyps slut.

Har rast nu, pratade nyss med A som också är i skolan. Är trött som jag vet inte vad och ska träna sen...




Kärlek
Postat av: Maria

:) Tack

Och du har ju blivit ännu ljusare sen jag såg dig sist, fin det var :)

2008-11-27 @ 16:38:33
URL: http://brons.blogg.se/

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0