Så, där passerade mitt 2008...för att aldrig mer komma tillbaka

Året i punkftorm


♠ Januari:
Första månaden på året börjades som vanligt med en "nystart". Jag va trött på hur männiksor betedde sig och bestämde mig för en förändring. Jag orkade inte vara ledsen över det längre och bestämde mig för att för en gång för alla förtränga. Vi började även terminen med Breaking News-caset, skolan va helt plötsligt rolig. Jag och Frida fick en rest i engelska A som ingen ännu har gjort och Annika (eng-läraren) har valt att förtränga det. Jag stod även på en pilatesboll på idottslektionen och bröt armen.



Februari: Det första jag kommer ihåg från månaden var hur glad jag va den dagen jag fick ta bort gipset! 4 februari. Februari var även min teatermåndad. Träffade massa människor och tittade på filmer från min tidigare teaterrid. Vissa saker roliga att se, andra hemska. Jag hade en "må bra-period" och nu när jag tittar tillbaka på bilder från tiden förstår jag inte hur jag inte kunde göra något åt min stil. Min bror fyllde år, jag gav honom säkert nått fint.


Mars: I mars fick jag mitt första riktiga jobb, via pappa. De ringde från Taco Bar i Kungshallen och frågade om jag ville komma och provjobba/lära mig, vilket jag såklart inte sa nej till. Kom dit någon dag i mars, snappade upp en del på en gång. Fick jobbet och är ny ett par tusen rikare varje månad. Åkte även till Gotland och firade påsk med familjen, samt till Bua och Johanna med Isabella och Jennie.



April: Nu när jag tittar i min kalender över april står det bara saker som;
"Bodypump 16:00", "Spinning 17:30", "Step/muskel 75 minuter kl 12:00", "Teater 16:45-18:45", "Matteprov", "Enigmaredovisning", va jag en no-lifer? ..troligen. I april va jag och markus även på vår första Håkan-konsert. Efterår grät jag och kunde inte beskriva med ord hur bra det va!

Maj: Hedlöf fyllde år i maj vet jag, vilket slutade med lunch/årets första solning i Rålambshovsparken. Det måste nästan varit här alla våra kommande idéer om "en kväll i rålis" började. Vi hade även lite LBBchill i vasaparken då david va enda kille (vilket inte förvånar oss..), vi hade nationella prov i matte A och jag hade typ 100000 teaterföreställningar!



Juni: I början på juni sprang våra 3:or ut. Dom njöt, inte vi. Vi, som då va små ettor, stod just då treorna sprang ut endast och beklagade oss över att det faktiskt va 2 år kvar. Sen va det en period av studentfester för vissa männiksors del, Annika och Frida åkte flak, Jenny fick inte. Jag och mamma  sprang vårruset och jag gjorde en jättebra tid (..kommer dock inte ihåg nu), Markus fyllde 15, Cilla 16 och Mathilda 17. Jag jobbade lite svart på en golfbana och åkte på läger på Gotland. Lägret va både bäst men också hemskt. Jag ångrar mig till 10000 att jag lät vissa saker hända och skulle bara vilja slå dig idag. Lea föddes, mosters älskling!

Juli: Det enda som i stort sett hände i juli va att jag jobbade. ca 20 dagar den månaden stod jag nere i kungshallen och lagade nacho deluxe dagarna i ända. Lärde känna folk på jobbet och hade väldigt roligt. Fick betalt för mina många timmar, skrapade ihop straxt över 7000 kr, som jag sen gjorde av med.

Augusti: Var ska jag börja? En dag i augusti, dagen innan jag, Felicia och Isabella skulle åka till Bua och Johanna träffade Isabella Minna och Alexandra. Hemska saker hade hänt och ingen kunde föreställa sig att det skulle bli som det blev. Vi hade iaf aen trevlig stund hos Johanna i Bua. Jag, Mamma och Markus åkte till Side i Turkiet en vecka och hade världens bästa tid tillsammans.

 

September: Jag och mamma fyllde år, 17 och 49, samma dag. Det var även den här månaden som allt började på riktigt för vår del. Hot och förföljelser va inget ovanligt i våra liv. Det första vi gjorde på morgonen och det sista vi gjorde på kvällen va att höra av oss och kolla att hon levde. Vi följde med var hon än gick, hittade lösningsmetoder till allt. Utsatte oss självá i de mest absurda situationer och nekade familj och skola framför henne. Vi gjorde precis allt för att hon inte skulle råka mer illa ut än vad hon redan gjort. Den som jag älskar väldigt högt idag, gjorde saker för hennes skull en människa inte ens kan föreställa sig. Allt vårt slit för hennes möjlighet att få ett värdigt liv gjorde bara hennes fantasi ännu mer vild och hon såga hela tiden sina möjligheter att göra sin vidriga lek ännu sjukare och försöra ännu lite  till för oss som hela tiden fanns där.

♠  Oktober: Leken fortsatte. Hela tiden lite lite vidrigare och hela tiden lite mer på hennes grunder, vilket vi tre va helt omedvetna om. Saker och ting i hennes sanning blev bara värre för var dag och hoten om ett riktigt liv blev hela tiden grövre och grövre. Sakerna vi skulle göra för att de skulle låta henne vara, skulle i princip göra oss omänskliga. I oktober åkte även jag och Isabella till London och i bussen påväg till Skavsta hände något. Vi, tillsammans med Alexandra, kom på henne. Allt det hon gjort mot oss och allt det vi gjort för henne var bara lek. Hon hade ljuigt om de mest brutala saker och fått oss att gå med på saker vi gjort för hennes skull. Människan va numera det vidgrigaste vi sett och jag har inte ens minnen kvar från när vi skulle bevisa allt.

November: Första halvan av månaden gick åt till att radera minnen och hitta motbevis. Vi lyckades! Det va även i november my partner in crime blev mest betydelsefull i mitt liv. Vi började umgås på riktigt och för var dag som gick förstod vi att banden mellan oss bara blev starkare. Vi hittade likheter mellan oss som ingen av oss tidigare sett hos någon annan. Jag började förstå att jag fått en vän för livet. Det va även i november vår partyturné drog igång.



December: Månaden var vår! Vi umgicks nästan varannan dag. Solkungen, Taco Bar och H&M blev våra stammisställen. Båda hade börjat glömma. Vi var party och hade alltid något att göra. Vi båda adderade applikationen "Are you intressed?" på facebook och har numera aldrig tråkigt. Vi festade vare helg och hamnade på ställen som alvik och skågos. Vi va på hockeymatch och har först träffat och sen förträngt J&J. Det va julafton, vilken jag tillbringade med min familj och fick många fina presenter. Nyårsafton är här och den ska man fira med någon man vill vara med resten av  året och vem tror ni jag ska fira ikväll med?

Till dig: Du va min 2008-års present inslagen i finaste guldpapper. Du är min solstråle, ljuset i mitt liv. 2009 kommer bli perfekt och jag älskar dig, det vet du.


Kärlek
Postat av: emelie

inget om b4äään :((((((

2008-12-31 @ 15:42:30
URL: http://mlihs.bilddagboken.se

Kärlek:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0